Konya’yı küresel üs haline getiriyor

Unilever Konya Fabrikası Kapasitesini Artırarak İhracatı Genişletti

Unilever’in Konya’da bulunan ev bakım, güzellik ve sağlık ürünleri fabrikası, kapasitesini artırarak ihracatını genişletti. Son yatırım ile toz deterjan üretimine odaklanan fabrika, Unilever’in Konya’dan ihracat yaptığı ülke sayısını 33’ten 39’a çıkardı. Böylece, Konya Unilever fabrikasında üretilen ürünler, güzellik ve sağlık ürünlerinde Libya’dan Orta Asya ülkelerine, ev bakım ürünlerinde ise Şili’den Avustralya’ya kadar dünyanın dört bir yanına gönderiliyor. Aynı zamanda, Unilever’in Konya fabrikası dünyadaki ev bakım fabrikaları arasında ikinci en büyük ev bakım fabrikası haline geldi.

Unilever Türkiye Ülke Başkanı’ndan Açıklama

Unilever Türkiye Ülke Başkanı Ali Fuat Orhonoğlu, ekonomi basınıyla bir araya gelerek Unilever Konya fabrikasının Türkiye’deki operasyonlarında özel bir yere sahip olduğunu belirtti. Orhonoğlu, Konya’daki ev bakım, güzellik ve sağlık ürünleri fabrikasının 2017 yılında 350 milyon euro’luk bir yatırımla faaliyete geçtiğini ve üretim kapasitesini açılışından bu yana yüzde 30 artırdığını söyledi. Ayrıca, 9.5 milyon euro değerindeki yeni hat yatırımı ile ihracat üssü olma hedeflerini güçlendirdiklerini belirtti.

Son Teknoloji ve Tasarruf Odaklı Yatırımlar

Orhonoğlu, Unilever’in ev bakım işi tedarik zincirini yenileme ve yapay zeka teknolojilerini entegre etme kararı aldığını açıkladı. Bu stratejinin önemli bir parçası olan Konya fabrikasının son teknolojiye sahip olduğunu belirten Orhonoğlu, Türk mühendislerin başarısı ve yüksek teknoloji yatırımının Konya fabrikasını örnek bir tesise dönüştürdüğünü vurguladı. Fabrikada enerji verimliliği için yapılan yapay zeka projesinin, yıllık doğal gaz tüketiminde yüzde 6’lık bir azalma sağladığını ve çevreye salınan karbondioksit miktarını önemli ölçüde azalttığını belirtti. Bu proje, sanayide dijitalleşmenin çevresel etkileri azaltmadaki önemini gözler önüne seriyor.

Related Posts

ENAG açıkladı: Mayıs ayı enflasyonu belli oldu

Enflasyon Araştırma Grubu (ENAG) mayıs ayı enflasyonunu açıkladı. Buna göre Tüketici Fiyat Endeksi (E-TÜFE) aylık bazda yüzde %3,66 arttı. Yıllık enflasyon 71,23 oldu. ENAG Nisan ayı enflasyonunu yüzde 4,46, yıllık enflasyonu ise yüzde 73,88 olarak …

Karşılıksız çek ve protesto edilen senetler ile icra dairelerine gelen dosya sayısında artış var: Toparlanma yok!

İktidarın ekonomide toparlanma söylemlerine karşın karşılıksız çek ve protesto edilen senet ile icra dairelerine gelen dosya sayısında artış yaşanıyor.

Emekli maaşları araştırıldı, ortaya çıkan tablo korkunç!

DİSK Araştırma Merkezi (DİSK-AR), emekli bayram ikramiyesinin asgari ücret ve enflasyon karşısında nasıl eridiğini ortaya koyan çarpıcı bir rapor yayımladı. Araştırmaya göre, 2018 yılında 1000 TL olarak başlayan bayram ikramiyesi, 2025’te 4000 TL’ye …

Rusya’nın Avrupa’ya doğal gaz ihracatı arttı

Rus enerji şirketi Gazprom, TürkAkım üzerinden Avrupa’ya yaptığı doğal gaz sevkiyatını mayısta yüzde 10 artırdı.

Türk turizmine golf ve kongre dopingi…

Türkiye turizmde 2025 yılında 60 milyar dolar gelir hedefliyor. Turizm sektörü bu hedefin tutması için özellikle lüks segmente yönelik yatırımların desteklenmesi gerektiği ve golf ile kongre turizmi gibi niş alanların stratejik öneme sahip olduğu görüşünde.

Özel okullar ateş pahası: Londra’da çocuk okutmak, Türkiye’den daha hesaplı

Gazeteci Cüneyt Özdemir, YouTube kanalında Deniz Uras’la özel okul fiyatlarını değerlendirirken şu çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı: * Londra’da prenslerin çocuklarını okuttuğu oku 21 bin dolar, biz de bir özel okul 43 bin dolar * Anaokulu ücreti 1 …