Uzmanlar uyarıyor: Son haftaları iyi değerlendiren kazanır

Geçen yıl yaklaşık bir milyon 32 bin 8’inci sınıf öğrencisinin katıldığı sınavda bu yıl yaklaşık bir milyon 250 bin öğrencinin hayalindeki liseye girebilmek için 4 Haziran’da yapılacak sınavda ter dökmesi bekleniyor. Ancak uzmanlara göre bu yıl sınav hem depremin etkisi hem de sadece ilk dönem konuları sorulacağı için daha zorlayıcı olabilir. Sınava hazırlık için son haftaların çok kritik olduğuna dikkat çeken eğitimci Onur Soğuk, “Bu süreyi iyi değerlendiren öğrenciler her zaman öne çıkar. Öğrencilerin bunun bilincinde olması lazım. Son bir buçuk ay ne kadar efor sarf ederlerse, eksiklerini ne kadar çok tamamlarlarsa, ne kadar çok soru çözerlerse rakiplerinin önüne geçme şansları da o kadar çok olacaktır. Öğrencilerimiz bu sebeplerden önlerindeki busüreci iyi değerlendirmeli” dedi.

İLK DÖNEM KONULARI ZORLAYABİLİR
LGS’de sadece ilk dönem konularından soru sorulacak olmasının avantaj gibi görünmesine rağmen bir noktaya dikkat edilmesi gerektiğini söyleyen Soğuk şöyle devam etti:
“2020 yılında aynı uygulama söz konusu olmuştu, o yıl yapılan sınavın kolay olmadığını gözlemlemiştik. Bu yıl da zor sorular sorulabileceğini öğrencilerin düşünmesi lazım. Dolayısıyla mümkün olduğu kadar ayrıntıya inerek ve bol miktarda soru çözerek sınava hazırlanmalılar.

DENEME SINAVLARINI CİDDİYE ALIN
Sınava hazırlanan öğrencilerin deneme sınavlarını çok ciddiye almaları gerekiyor. Deneme sınavları gerçekçi olmalı. Hatalar mutlaka gözden geçirilmeli, eksikler görülmeli ve bunlar not edilerek tamamlanmalı. Eksiklerini farkeden öğrenciler özellikle Türkçe’de deyim, mecaz ve anlama bilgisi gibi zorlanılan konulara dikkat etmeli. Diğer yandan paragraf soruları, sözel mantık ve muhakeme sorularının da zorlayıcı olduğunu görüyoruz. Yeni nesil matematik soruları hem matematik bilgisini hem de okuma ve anlamayı ölçen sorular olduğu için bunlara da dikkat edilmeli. Bu alanlarda bol soru çözülmeli.

ÖRNEK SORULARA BAKIN
Ayrıca bu yılla sınırla kalmadan daha önceki yıllara ait örnek sorular da mutlaka çözülmeli. Bakanlık sisteminde bulunan diğer deneme ve testler de gözden geçirilmeli. Öğrencilerimizin yapması gereken en önemli şey aslında bol bol soru çözmek.”

TEMEL İHTİYAÇLAR DOĞRU KARŞILANMALI
Sınava hazırlık sürecinde bu yıla özel olarak depremin etkisine dikkat çeken Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zeynep Kızıltepe ise şunları söyledi:
“Deprem bölgesinde temel ihtiyaçların doğru karşılanması çok önemli. Uyku, güvenlik ve beslenme gibi temel ihtiyaçların doğru karşılanması durumunda ders çalışmanın ve sınava hazırlanmanın olumlu etkisi görülebilir. Yoksa hep bir şeyler eksik kalacaktır. Deprem bölgesindeki çocuklar için düzenli çalışma yapabilecekleri koşullar mutlaka sağlanmalı.

YAPABİLECEĞİNE İNANMALI
Hem deprem bölgesinde hem de bölge dışında yaşayan tüm çocuklar için sınava hazırlıkta en temel motivasyon adayın yapacağına inanmasıdır. Eğer çocuk ‘yok ben yapamam’ diyorsa motivasyonu düşük olacaktır. Sınava hazırlanan tüm öğrenciler için programlı bir çalışma düzeni önemli. Sabahtan akşama kadar masa başından kalkmadan çalışmak tabi ki pek doğru değil. Öğrenci, güzel vakit geçireceği aktiviteler de yapmalı. Film izlemek, kitap okumak, temiz havada vakit geçirmek, arkadaşlarını görmek gibi etkinliklere belirli bir program dahilinde zaman ayırılmalı.

VELİLER ELEŞTİRMEMELİ
Tabi bu son haftalarda velilere de çok iş düşüyor. Çok fazla eleştirmemeli ve anlayışlı olmalılar. Çocuklarını başkalarıyla kıyaslamamalı, onun potansiyeline göre davranmalılar. Kimi iki saat çalışabiliyor, kimi yarım saat. Anne babalar, çocuğun çalışma alışkanlıklarına göre program oluşturmasına destek vermeli.”

SONUÇLAR 26 HAZİRAN’DA
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından otomatik olarak yapılan başvurular 13 Nisan’da sona erdi. 4 Haziran’da uygulanacak sınavın birinci oturumu 09.30’da, ikinci oturumu ise 11.30’da başlayacak. Birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı dil derslerinden toplam 50 soru sorulacak ve 75 dakika süre verilecek. İkinci oturumda ise öğrencilere matematik ve fen bilimleri derslerinden toplam 40 soru sorulacak. Bu bölümde de öğrencilerin 80 dakika süreleri olacak. Merkezi sınav sonuçları 26 Haziran’da https://www.meb.gov.tr internet adresinde açıklanacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir